Fiat 500ePoradySerwis

Zawieszenie elektrycznego Fiata 500e

Zawieszenie elektrycznego Fiata 500e

Czym różni się zawieszenie elektrycznego Fiata 500 od wersji spalinowej? Pomijając już same delikatne różnice w szerokości samochodu i rozstawie kół. Elektryczna wersja Fiata 500 ma nieporównywalnie większy moment obrotowy od wersji spalinowej. Silniki elektryczne charakteryzują się pełnym momentem obrotowym już od zera obrotów. Warto podkreślić, że silniki spalinowe osiągają najwyższy moment obrotowy najczęściej w okolicach 3000 – 3500 obrotów/min. Rzadko też kiedy, kręcą się wolniej niż 900 obrotów/min. Dlatego aby była możliwa dynamiczna jazda silnikiem spalinowym potrzebne jest przeniesienie napędu w postaci tarcz sprzęgła i skrzyni biegów.

Elektryczny Fiat 500e posiada jedno stałe przełożenie o wartości 9.59:1 z jednej strony połączone bezpośrednio z wałem napędowym silnika. Z drugiej zaś, poprzez dyfer i półosie bezpośrednio na przednie koła. Różnica w momencie obrotowym elektrycznego Fiata 500 od wersji spalinowej wymagało powiększenie półosi o prawie 1/4 (23%). Półosie Fiata 500e spełniły wymagania zwiększonego momentu obrotowego dopiero przy zastosowaniu wzmocnionych przegubów. Nowe przeguby półosi zapewniają o 53% większą wytrzymałość na skręcanie: 2600 Nm w porównaniu do 1700 Nm w Fiacie 500. Aby utrzymać te dodatkowe 900 Niutonometrów siły “ukręcającej” półosie, Fiat Chrysler Automobiles zaprojektował wzmocnione, pozostałe części zawieszenia, takie jak wahacze, kolumny mcpherson’a, łożyska itd.. itp..

Doszukiwanie się w któryś z Fiatów Panda czy nawet w jakiś Fordach z litrowymi silniczkami, części zamiennych zawieszenia, posiadających “identyczny” rozstaw otworów montażowych lub sworzni, jest naprawdę bardzo złym pomysłem. Elementy te nie zostały zaprojektowane do przenoszenia o ponad połowę większego momentu skręcającego. Bardzo często ich przyspieszone i wzmocnione zużycie oraz po prostu nie dostosowanie do danego modelu pojazdu elektrycznego powoduje uszkodzenie innych o wiele droższych elementów, których uszkodzenia nie spodziewalibyśmy się w normalnych warunkach. Pozorna oszczędność ‘kilku stówek’ może się skończyć na naprawie za ‘kilka tyśi’ lub może też stanowić zagrożenie bezpieczeństwa Państwa i innych użytkowników dróg.

Dlatego z całego serca, doradzamy Państwu zakup tylko i wyłącznie oryginalnych części Mopar sprowadzonych z USA. Zawieszenie elektrycznego Fiata 500e będzie w pełni bezpieczne tylko na oryginalnych częściach zamiennych. Które to zamawiamy po weryfikacji numeru WIN Państwa samochodu u producenta. Dzięki temu jesteśmy w 100% pewni, że zamówiona część z całą pewnością pasuję do Państwa samochodu. Zamawianie na ślepo, po opisie z ebaya, zamienników z USA, może wyjść o wiele drożej jeśli okaże się, że coś nie pasuje i musimy odsyłać do stanów i zamawiać powtórnie. Ceny chińskich zamienników oferowane w stanach zjednoczonych mogą się wydawać bardzo atrakcyjne, ale po doliczeniem kosztów transportu i opłat celnych, czar znika. Po zsumowaniu wszystkiego cena zamienników sprowadzonych, ze Stanów, staję się niewiele niższa od oryginalnych części Mopar, zamówionych po weryfikacji numeru nadwozia Państwa samochodu u producenta.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *