EVFiat 500eSerwis

Naprawa powypadkowa samochodu elektrycznego

Naprawa powypadkowa samochodu elektrycznego

Naprawa powypadkowa samochodu elektrycznego sprowadzonego ze stanów często nie jest „trudna” i bardzo kosztowna. Niestety, często nawet delikatnie uderzone samochody mogą mieć ukryte niewielkie wady. które pozostawione bez naprawy doprowadzają do większych szkód. Tak było w przypadku ostatniego elektrycznego fiata 500e, który do nas trafił.

Wszystko zaczęło się bardzo zwyczajnie. Elektryczny Fiat sprowadzony ze stanów po lekim zderzeniu. Gotowy do jazdy po wymianie zderzaka i reflektorów. Przejeździł w Polsce ponad rok czasu, wywalając od czasu do czasu błąd Service Electric Vehicles System, do którego zresetowania, wystarczało odłączenie akumulatora 12V. Niestety do czasu.

Diagnoza elektrycznego Fiata

Diagnoza Elektrycznego Fiata, po którego pojechaliśmy lawetą AutoBodo rozpoczęła się na miejscu u klienta. Fiat 500e nie przechodził w stan gotowości i nie chciał się ładować. Po podłączeniu komputera diagnostycznego, pierwsze rzucające się w oczy błędy wskazywały na przegrzanie się pakietu wysokiego napięcia. Po szybkim sprawdzeniu instalacji chłodzenia baterii HV, przystąpiliśmy do dalszego analizowania danych rzeczywistych. Odczyty temperatur z poszczególnych pakietów cel wahały się od 21 do 85! stopni Celsjusza. Takie odczyty, wyraźnie wskazały na uszkodzenie modułów balancera lub samych czujników. W wyniku czego, zapadła decyzja, podnosimy elektryka i opuszczamy baterie HV.

Po otworzeniu pakietu trakcyjnego Fiata 500e nasze zdziwienie nie miało końca. Górna pokrywa pokryta skroploną wodą, wszystkie stalowe śruby zardzewiałe, duża część podłogi pakietu pokryta dziwnym pyłem. Nie mogliśmy zrozumieć skąd w baterii mogła wziąć się woda.

Okazało się, że wyglądająca na nie uszkodzoną obudowa baterii HV posiada z przodu małe obtarcie. Obtarcie niewielkie ale na tyle silne, że spowodowało miniaturowe rozdarcie blachy pakietu. To właśnie tędy do pakietu wtłaczana była woda podczas jazdy w deszczu. Jednocześnie rozdarcie było na tyle małe, że nie było w stanie odparować wtłoczonej wody.

naprawa powypadkowa baterii HV

Jak wiadomo i wie o tym bardzo dobrze każdy, kto utopił telefon komórkowy. Elektronika w połączeniu z wodą powoduje zawsze ogromne problemy. Elektryczny Fiat 500e musiał poruszać się z dziurawą obudowy baterii przynajmniej rok czasu. Co za tym idzie problemem nie była jedynie śniedź pojawiająca się na setkach połączeń cel z modułami kontroli pakietu ale również poprzepalane piny. Po wysuszeniu pakietu przystąpiliśmy do mozolnego czyszczenia, zakuwania dziesiątek nowych pinów i sprawdzania rezystencji połączeń wiązek kablowych.

Suszenie, czyszczenie, mierzenie, zakuwanie i znowu mierzenie zajęło kilkanaście godzin naprawdę ciężkiej pracy. Pracy, której z całą pewnością można było uniknąć zgłaszając się do nas na przegląd przed lub po zakupowy Elektrycznego Fiata. Jak pokazuje powyższy przypadek, łatwa do naprawy, niewielka usterka może spowodować bardzo duże a często nawet nie odwracalne uszkodzenie podzespołów samochodu elektrycznego. Dlatego też tak ważne jest aby naprawa powypadkowa samochodu elektrycznego Fiat 500e była przeprowadzona przez lub pod nadzorem osób specjalizujących się w naprawach elektrycznego Fiata.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *