EV

Fiat 500e ładowarka 110V na 230V

Fiat 500e - ładowarka 110V na 230V

Fiat 500e ładowarka 110V na 230V. Już w samym tytule posta popełniłem pewien błąd logiczny. Otóż Fiat 500e posiada wbudowaną ładowarkę pokładową. A przedstawiony na powyższym zdjęciu to kabel do ładowania prądem zmiennym AC. Ale co się znajduję w tej tajemniczej puszcze z logo Fiata?

Chyba najważniejszym elementem kabla do ładowania prądem przemiennym jest porosty układ elektroniczny generujący sygnał tzw. pilota, który informuję samochód do jakiej sieci jest podpięty i jakiej ładowarka samochodowa może się spodziewać mocy na przyłączu. Gdy ładowarka pokładowa będzie gotowa do rozpoczęcia ładowania, „odpowiada” na sygnał pilota. Wtedy właśnie w tajemniczej czarnej skrzynce na kablu słyszymy cyknięcie załączające styczniki podające prąd do samochodu. Dzięki temu wtyczka podczas podpinania do samochodu nie zamienia się w elektrodę spawarki a dookoła nie sypią się tysiące iskier.

Ale wróćmy do tematu.Czy można używać oryginalnej amerykańskiej ładowarki AC, Fiata przeznaczonej do pracy na 110V w Europie? Odpowiedz brzmi można! Z jednym zastrzeżeniem. Należy odciąć wtyczkę amerykańską i zamontować europejską 16A. Znakomita większość przejściówek albo wcale nie wytrzymuję takiego prądu albo przetapia się pomału przez dłuższy okres czasu.

Prąd ładowania z org. kabla to 12A a czas pełnego naładowania to około 8h.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *