EV

Fiat 500e ładowarka 110V na 230V

Fiat 500e - ładowarka 110V na 230V

Fiat 500e ładowarka 110V na 230V. Już w samym tytule posta popełniłem pewien błąd logiczny. Otóż Fiat 500e posiada wbudowaną ładowarkę pokładową. A przedstawiony na powyższym zdjęciu to kabel do ładowania prądem zmiennym AC. Ale co się znajduję w tej tajemniczej puszcze z logo Fiata?

Chyba najważniejszym elementem kabla do ładowania prądem przemiennym jest porosty układ elektroniczny generujący sygnał tzw. pilota, który informuję samochód do jakiej sieci jest podpięty i jakiej ładowarka samochodowa może się spodziewać mocy na przyłączu. Gdy ładowarka pokładowa będzie gotowa do rozpoczęcia ładowania, “odpowiada” na sygnał pilota. Wtedy właśnie w tajemniczej czarnej skrzynce na kablu słyszymy cyknięcie załączające styczniki podające prąd do samochodu. Dzięki temu wtyczka podczas podpinania do samochodu nie zamienia się w elektrodę spawarki a dookoła nie sypią się tysiące iskier.

Ale wróćmy do tematu.Czy można używać oryginalnej amerykańskiej ładowarki AC, Fiata przeznaczonej do pracy na 110V w Europie? Odpowiedz brzmi można! Z jednym zastrzeżeniem. Należy odciąć wtyczkę amerykańską i zamontować europejską 16A. Znakomita większość przejściówek albo wcale nie wytrzymuję takiego prądu albo przetapia się pomału przez dłuższy okres czasu.

Prąd ładowania z org. kabla to 12A a czas pełnego naładowania to około 8h.

2 thoughts on “Fiat 500e ładowarka 110V na 230V

  1. Bonjour,
    Est-ce qu’un chargeur en panne de FIAT 500e peut être réparé?
    Je trouve votre site internet bien documenté.
    Cdlt.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *